Häst&Ponny

Alla inlägg under september 2012

Av Sara - 28 september 2012 20:02

Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyyyss :) Skönt med fredag och helg ! Dagen har bestått av skola, hämtande av klubbkläder och en sväng upp till Habo med Lisa som tog en sväng ut på gärrdet. Imorgon blir det tidig morgon då det bär av mot Hjo. Hoppas alla har det bra hemma i sina tv-soffor ikväll



                           

Av Sara - 27 september 2012 22:23

Ber om ursäkt faktiskt för att det inte har blivit ett ynka inlägg förrän nu, visst är jag en sån person som inte bloggar varje dag men iaf lite oftare än så här hade jag tänkt mig så därför ger jag mig en fet smäll och sen försöker bättra mig :)


Veckan har i stort sett flutit på som vanligt, lite bra nyheter , lite dåliga, mycket stall som vanligt , fortsätter förbättra min uppgift som stallets slav :) Men som jag säger roilgt är det.


Igår så blev det lite extra piff på dagen då det först var jobb, sen stallet och sen kalas för joel som fyllde fjorton. Idag ridlektion och fick rida lilla vita ponnyn didrik som jag tyckte var riktigt roligt faktiskt. Innan ridlektionen på förmiddagen fick jag ansvaret att visa hästarna och ponnysarna för mammas dagisbarn som är runt 2-4 år , jättegulliga var dom och alla skrek häääääässsteeeenn men gick superbra och alla tyckte allt var jättetoppen.


till helgen vankas det först fotografering på lördagen då jag åker med Karin Bengtsson m.fl för att fota på Division två tävling i Hjo. Men kommer slänga in inlägg både imorgon och på lördag så håll ögonen öppna :) !


För att inte glömma för att göra min syster nöjd som inte överlever all friterad mat borta i Det stora landet Amerika så:

Dagens lunch innebar: Grillad Kyckling med Baguette med tillbehör och äkta svenskt vatten att dricka :)


 

Av Sara - 23 september 2012 22:02

Planeringen för idag var ju att vi skulle dra iväg på pay and jump i Mariestad så att Lisa fick lite tävlingsträning igen :) Allt gick verkligen super bra både för lisa med hoppandet och för mig som körde :) En grej jag kan tänka mig göra fler gånger framöver för det var riktigt roligt ! Lite bilder ifrån hoppningen i Mariestad :) Kommer några bilder på Anna Bengtsson också då hon också var där och hoppade så passade på att fota lite då med .



                                                       

Av Sara - 22 september 2012 22:01

Nu blev det ett litet hopp igen på bloggningen , vissa dagar är bara så fulla så att man inte hinner med och inte orkar mer än att bara lägga sig i sängen och tänka att man är trött. I torsdags var det ju ridlektion som vanligt men fick byta häst till Leonora istället , en som jag alldrig suttit på men som var helt okej. Men nu när man har vant sig vid en lite mer segare häst så blir det väldigt annorlunda att rida en som är väldigt pigg och framåt. Igår så var det skola hela dagen och sen bar det hem till Karin walin med nästan hela styrelsen då det vankades mat och så där :) Väldigt trevligt och så var det :)


Idag så har det varit full rulle som vanligt , Det började med lite arbete i stallet med att fixa ponnier och hann med ett litet dressyr möte också. Sen stack jag ,lisa och felicia en sväng till skövde där Lisa gjorde lite inköp på hööks och jag på gina och skopunkten , kanske lägger upp en bild på detta så jag varierar mina bilder lite :) Sen fick vi med oss Caroline på vägen hem som var strandad i skövde. Vi åkte direkt upp till stallet där vi i skötargänget grejade lite i gamla stallet :) Sen var det bara att sticka upp till habo så iisa kunde rida och sen fick det bli pizza. Kvällen avslutades väldigt soft :)


Imorgon bär det av till Mariestad för pay and jump , Lisa ska starta 70 cm och 80 cm och jag ska köra :) !


Lägger upp en bild på min syster för det börjar allt bli lite tomt utan henne nu :)


 

Av Sara - 19 september 2012 08:31

Får en liten sån där nostalgi känsla när jag ser denna bild på min katt som var en utav de första bilderna jag knäppte med min nyaste kamera. Kan göra en kort beskrivning av min katt för er som kan vara lite intresserade. Busan heter hon och är som ni ser svart och vit Bondkatt. Busan är lite över tolv år nu och börjar nog bli lite gammal men hon beter sig inte så och hon utnyttjar det när hon kan. Är nog den lite mer smartare i familjen för hon vet hur hon ska utnyttja altt och alla till så att det passar henne. Hon var otroligt lekfull och liknande därav fick hon sitt namn. Men men nog pratat om katten.


Dagens schema består av Skola till en liten del av dagen. Sedan bär det hemåt och ska väl försöka hitta något ätbart, sen ombyte för att kunna åka upp till stallet. Har en massa grejer på g just nu men allt kan jag inte berätta här för att en del ska vara hemligt och en del vill jag hålla hemligt för att jag gillar förtjusningen över när folk blir förvånade och impade :) Små ljusa stunder här i livet. Två möten ska man hinna med idag också så denna dag fylls nog ganska lätt som alla andra dagar. Hoppas att ni gillade bildbomben från igår , kommer att fortsätta med sådana och kommer att lägga upp nya och gamla bilder i den mån jag kan för jag tycker att inlägg är mycket roligare när man har bilder att dekorera med.



 

Av Sara - 18 september 2012 09:32

Tänkte att jag skulle göra en liten bildbomb på lite allt möjligt från gammalt, nytt och sådana tillfällen som bara har varit Klockrena, Kanske lägger jag upp någon bild på mig själv också , vem vet ? Idag är det ju skola , men kan ju inte direkt säga att den börjar bra då vi får reda på att man ev ska sitta och lyssna och inte ens anteckna , inte min specialitet direkt !  Kolla in alla bilder :) !




                                                                                                                                                                                         

Av Sara - 17 september 2012 22:15

Måndag och det är ju egentligen min lediga dag men icke den här då det blev jobb på centralskolan, Var en ganska slapp dag ändå men var ändå lite motigt att gå upp tidigt på sin lediga dag. Efter jobbdagen blev det stallet och hjälpa till med allt som är mellan himmel och jord. Imorgon bär det av till skolan igen och då är det också uppstart på en ny kurs , får man se vad det är för något . Efter skolan är det som vanligt skötardag i stallet . Hoppas ni andra har det riktigt bra för känner att jag har det men skulle behöva mer än 24h på ett dygn och kanske en skön sovmorgon just nu :) !

Av Sara - 17 september 2012 21:55

Här kommer först massor med bilder på mina kära små stallvänner :)





                                           

Presentation


Jag heter Sara Gustavsson och fyller mitt liv med hästar, vänner och mycket mer :) Läs och njut !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards