Häst&Ponny

Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

En vecka kvar till Operation

Av Sara - 25 januari 2015 20:22

Hade ju tänkt uppdatera lite mer nu inför operationen och efter operationen vad som komma skall. Just nu går man med en massa tankar kring operationen, efter operationen, förändringar, kommer man vara nöjd, kommer man bli besviken och massor med annat. Det finns inte tillräckligt med utrymme i huvudet för att få plats med alla tankar för det slutar bara med att man får massa huvudvärk när man ska tänka på allt. Vissa stunder kan man gå ifrån att vilja gråta på grund av att man är så nervös, till att man känner att nu vill jag göra det här så det blir gjort och man får ett bra bett! Jag har ju tagit mitt beslut och det står jag fast vid så ingen tvekan om saken men är däremot allt runt omkring.


Att leva med ett så pass stort underbett som jag ändå har är både psykiskt och fysiskt jobbigt , du kan inte tugga och bita av ordentligt - fysiskt

Att känna du inte kan le normalt på bild eller att i alla andra vinklar än rätt framifrån blir ditt ansikte inte snyggt -psykiskt        


Min känsla är i dagsläget att om man bara kunde skippa själva uppvaknandet och de fem dagarna efter så skulle nog allt gå mycket lättare ! Just nu finns det så många faktorer att oroa sig för så finns ingen ände på det men som min läkare sa "du är inte sjuk utan ska göra en operation så det varar ju inte länge/förevigt"

Men med detta sagt så har man lättat av lite hur man känner och tänker och jag hoppas att alla ni som läser inte ser detta som något dystert inlägg. Jag vill och ska göra den här operationen men mina nerver fick gärna stänga av i en vecka eller två ;)

Vad som händer annars i livet är ju att man har passerat både jul och nyår och födelsedag, alla tre var väldigt bra och skönt att omge sig av härliga människor innan en tid som blir jobbig ;) Har fått många fina saker som jag är jätte tacksam för och det värmer också väldigt mycket när man får saker som är till just en själv och av folk som bryr sig om en :)


Om någon undrar så ska jag göra en operation där man flyttar bak underkäken och fram med överkäken för att få ett bra bett!
Inlägg gjort av en nervös men ändå glad sara i dagsläget kan man väl konstatera


Någon som har tips inför en sån här operation får gärna komma med det ;)

                                                  
                                                  
                                                                             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 mars 2015 21:11

Ja man kan undra vad man ska sammanfatta de här dagarna med? Svullnad, smärta, seghet , svårt att äta Men det blir ju så himla negativt när man radar upp det så men det var ju väldigt negativt de första dagarna eftersom man är som ett kolli. Jobbig...

Av Sara - 15 mars 2015 18:50

Ja hur ska man beskriva den här dagen? En dag som man har sett fram emot men också varit så otroligt nervös, förvirrad,rädd, orolig, arg och allmänt fundersam över. Jag brukar se det som att man vet vad man vill och har bestämt sig för att Nu ska det...

Av Sara - 15 mars 2015 18:40

Har inte gjort följande som jag hade skrivit om. Hade planerat och tänkt mig att här skulle man blogga och uppdatera längs med operationen och hur det gick efter och allt runt omkring. Men för att förklara det enklast möjligt så har det inte orkats/h...

Av Sara - 7 februari 2015 23:23

Idag har varit en mysig dag och det tror jag man behövde mitt i det här. Nervös så att man skakar på dagarna men om man omger sig med rätt människor så blir det inte lika jobbigt. Idag har jag även tagit första dubbelduschen utav de tre som ska göras...

Av Sara - 6 februari 2015 20:06

Klockan tickar och dagarna försvinner som bara den. Det är nu endast tre dagar kvar till min kära operation som ska befria mig ifrån mitt underbett men också göra mig svullen som en fotboll. Det jag försöker göra nu under dagarna är att förbereda mig...

Presentation


Jag heter Sara Gustavsson och fyller mitt liv med hästar, vänner och mycket mer :) Läs och njut !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards