Häst&Ponny

Alla inlägg under juni 2014

Av Sara - 21 juni 2014 23:05

Glad Midsommar på er!


Ja vad ska börja med. Har ju konstaterat att bloggen inte kommer vara så uppdaterad nu innan operationen eftersom det inte händer så mycket och vill helst hålla bloggandet kring detta ämnet. Varför? Jo är ju ingen storbloggare men tycker det kan bli intressant både för mig själv och kanske för andra att följa min förändring.


För att uppdatera er andra om läget. Ska nu på onsdag 25/6 åka in till KSS för att operera ut en av mina visdomständer. Detta görs med lokalbedövning, något jag ogillar eftersom jag tycker det är skönt att slippa uppleva ingrepp som de gör. I samband med att ett datum bestämdes för detta så bad jag även om att få narkos under detta för att slippa obehaget kring ljud, smärta, obehagliga rörelser med mera. Att få narkos visade sig svårare eftersom de har sådana otroliga vänte-tider och för att få en tid hade det därför dragit ut på tiden och operationen hade då blivit framflyttad med mera. Jag kanske är känslig eller larvig men jag kanske kan få vara det efter allt jag har gjort i mitt liv hittills. Har blivit så oerhört eftertänksam över allt som har med sjukhus och läkarvård att göra då jag helst vill slippa det eftersom man redan har gjort så mycket. Man pratar alltid om att man inte ska titta bakåt utan framåt men hur kan man inte vilja undvika något som är obehagligt om man gjort så mycket obehagligt innan?


På onsdag då: Ska få komma in på förmiddagen och få lite lugnande som man får i samband med detta. Sen genomför de ingreppet genom att bedöva med spruta i munnen. Jag hoppas verkligen att allt går som det ska och att man slipper mycket obehag kring detta. Men som alla säger så är smärta, upplevelse och proceduren väldigt inviduellt och alla upplever det olika.


Sen sist jag skrev har man även varit inne i kära Skövde och spänt lite grann i tandställningen. Detta är också en intressant känsla men i det stora hela är det en småsak. Man får tugga lite försiktigt de närmsta dagarna när man spänt och det värker lite men vad gör man inte för det framtida resultatet? Så för att sammanfatta detta inlägg


Håller alla mina tummar och förhoppningar för att operationen för att ta bort visdomstanden går bra och att man kan få gå igenom detta på ett smidigt sätt. Ska försöka lägga ut lite bilder så ni kan få se hur mitt underbett ser ut i dagsläget. Ingen fin syn men det kan vara intressant inför framtiden.


Hoppas ni också kan hålla tummarna för mig på onsdag ! ;)

Hoppas även alla har haft en super härlig midsommar för det har jag !

Presentation


Jag heter Sara Gustavsson och fyller mitt liv med hästar, vänner och mycket mer :) Läs och njut !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards