Häst&Ponny

Alla inlägg under januari 2013

Av Sara - 10 januari 2013 10:19

Kommer inte på någon flashig rubrik så ;)


Nu efter mitt lilla tanke inlägg så känns huvudet mycket bättre och nu kan man satsa framåt igen !

Jobb och pluggande var dagen igår och avslutningsvis blev det styrelsemöte på kvällen. Idag satsar man på jobb först , lite plugg sen och till sist ridlektion framåt kvällen. Ska bli intressant att äntligen få ha lina som ridlärare för hon verkar riktigt duktig. Sitter också under dagen och förbereder mig psykiskt för att skriva Tenta imorgon, alltid en viss oro men får ställa mig in på yoga tankar så kanske det blir bra ;)


Ha det gott ! :)

Av Sara - 8 januari 2013 23:32

Tänkte ta ett sånt litet tanke inlägg så här lite sent på Tisdagsnatten/kvällen. Har suttit och tänkt på detta sen jag  fick höra att min syster ska ge sig iväg till Norge och söka jobb där. Det jag tänker på är hur olika liv vi har och hur vi väljer att leva våra liv. Vissa väljer att ge sig ut och resa, uppleva så mycket som möjligt det första man gör när man slutar gymnasiet för att få känslan av att man är fri och kan göra vad man helst vill göra. Andra väljer att jobba direkt för att få en stadig inkomst och känna på livet som arbetare för att känna efter vad man vill göra och vart.


En del som kom in i tänkandet var också hur mycket varje persons ekonomi spelar in hur vi lever och varför vi gör på vissa sätt och inte. Känner att ifall jag hade haft möjligheten att jobba lika mycket som min syster har kunnat, (då hon valde det direkt efter gymnasiet) hade jag också valt att resa och testa på nya saker i världen. Men hur ska man göra för att det ska bli rätt tycker ni? Antingen åker man iväg för att komma bort och uppleva innan man blir fast i arbetslivet eller så börjar man arbeta och sedan åker iväg men kruxet där är att man då har svårare att kunna göra val om man är anställd hos någon som förväntar sig saker av en. Man väljer själv vad man vill göra, hur och när !


Var öppen mot dig själv och mot andra hur du vill göra med ditt liv så mår du bättre inombords.

Skönt att kunna skriva av sig så att tankar går från huvud till text

Av Sara - 2 januari 2013 19:30

Nyår har hunnit passera sen senaste inlägget och allt rullar på väldigt snabbt. 2012 var för mig ett väldigt bra år , lyckades förflytta mig några steg framåt inom min ridning. Det var festival under sommaren och träffade människor under hela året som är mig nära och har blivit några som betyder otroligt mycket för mig. Det var ett omvälvande år för stallet då vi bytte ifrån arrendator till klubbstyre som har krävt mycket arbete men också en ny anda som jag känner bara kan vara positiv.


Nu är vi inne på 2013 och vi lever ! halleluja :) Någon påstod att maya kalendern inte fortsatte längre för att de fick slut på sten som dem skrev den på ? Vem vet ;) Året har i alla fall börjat bra och stadigt och om det fortsätter som det har börjat så kommer jag tycka väldigt mycket om 2013 :)


Nyår spenderades uppe i Karlsborg med min vän Alexandra med flera :) ! Bättre nyår kan man inte ha, är några som jag verkligen stortrivs att umgås med :) !


Dagen idag har bestått av sovmorgon självklart, sen lite dötid, Varit uppe en sväng och ridit, hälsat på vår nya ridskolechef Lina Sandberg och små grejat lite :)

Presentation


Jag heter Sara Gustavsson och fyller mitt liv med hästar, vänner och mycket mer :) Läs och njut !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards